InZicht gesprekken

Een InZicht gesprek is een driehoeksgesprek tussen leerling, mentor en ouder. In dit gesprek kijken we samen naar de voortgang van uw kind op drie belangrijke gebieden:

  • Cognitief: hoe gaat het met de cijfers en leerprestaties?
  • Sociaal: hoe voelt uw kind zich op school, in de klas en met medeleerlingen?
  • Persoonlijk: hoe ontwikkelt uw kind zich in zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en zelfvertrouwen?

Door deze holistische aanpak krijgen zowel u als uw kind een compleet beeld van de voortgang. Het gesprek helpt ook om eventuele ondersteuningsbehoeften vroegtijdig te signaleren. We voeren driemaal per jaar een InZicht gesprek.

Waarom InZicht gesprekken?

  • U bent beter op de hoogte van de sterke punten en ontwikkelpunten van uw kind.
  • Uw kind leert verantwoordelijkheid te nemen voor zijn of haar eigen leerproces.
  • Het gesprek biedt ruimte voor feedback en samenwerking tussen leerling, ouders en school.
  • Eventuele extra ondersteuning kan direct besproken en gepland worden.
‹ Ouderbetrokkenheid Ouderraad en MR ›