InZicht gesprekken
Een InZicht gesprek is een driehoeksgesprek tussen leerling, mentor en ouder. In dit gesprek kijken we samen naar de voortgang van uw kind op drie belangrijke gebieden:
- Cognitief: hoe gaat het met de cijfers en leerprestaties?
- Sociaal: hoe voelt uw kind zich op school, in de klas en met medeleerlingen?
- Persoonlijk: hoe ontwikkelt uw kind zich in zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en zelfvertrouwen?
Door deze holistische aanpak krijgen zowel u als uw kind een compleet beeld van de voortgang. Het gesprek helpt ook om eventuele ondersteuningsbehoeften vroegtijdig te signaleren. We voeren driemaal per jaar een InZicht gesprek.
Waarom InZicht gesprekken?
- U bent beter op de hoogte van de sterke punten en ontwikkelpunten van uw kind.
- Uw kind leert verantwoordelijkheid te nemen voor zijn of haar eigen leerproces.
- Het gesprek biedt ruimte voor feedback en samenwerking tussen leerling, ouders en school.
- Eventuele extra ondersteuning kan direct besproken en gepland worden.